De demandar a las qualquas centenadas de personas ricas a miliards de pagar un pauc mai d’impòstes seriá « ideologic » ?
Lo capitalisme mai liberal e mai salvatge seriá pas una ideologia ? Demandar mai de justícia e una melhora reparticion de l’esfòrç seriá ideologic ? D’ideologia n’i d’en pertot, cadun o sap.
Demandar mai de justícia es ideologic, segur. Creire dins las vertuts d’un capitalisme sens règlas e sens limits, es ideologic. Justificar los profièits indecents qued’unes an comolat dempuèi qualques annadas, es ideologic.
Jamai las grandas fortunas se son desvolopats tant lèu coma pendent las dètz annadas passadas. Aquò’s estat sovent possible mercés a d’ajudas publicas, de subvencions, d’exoneracions, d’incitacions divèrsas a còps de miliards d’argent public ; e uèi seriá ideologoc e indecent de lor demandar un esfòrç ? Los meteisses nos parlan d’un costat de la mondializacion, de circulacion de capitals e d’un autre costat nos fan de chantatge a la partença.
Escupissèm pas suls rics, i a pas cap d’enveja de revenge dins la demanda de justícia fiscala e sociala. I a juste una question d’egalitat e tanben de realisme economic. L’esfòrç, se deu èsser partejat, o deu èsser equitablament. Es pas perque los rics son mai rics que la pauretat es en baissa. Lo regòlament, coma se ditz, fonciona pas. L’injustícia es sentida fòrtament. Se pòt transformar en un movement que menarà pas que de poders autoritaris. Es a se demandar se los qu’aparan lors portafuèlhas amb tant de zèl ne pantaissan pas.
Partit Occitan lo 22 de setembre de 2025
(version française)
Taxe Zucman : de l’« idéologie » ? … Vraiment ?
De demander aux quelques centaines de personnes riches à milliards de payer un peu plus d’impôts serait « idéologique » ?
Le capitalisme le plus libéral et le plus sauvage ne serait pas une idéologie ? Demander plus de justice et une meilleure répartition de l’effort ne serait idéologique ? De l’idéologie il y en a partout, chacun le sait. Demander plus de justice c’est idéologique, en effet. Croire dans les vertus d’un capitalisme sans règles et sans limites, c’est idéologique. Justifier les profits indécents que certains ont accumulé depuis quelques années c’est idéologique.
Jamais les grandes fortunes ne se sont développées aussi vite que lors des dix dernières années Ceci a souvent été possible grâce à des aides publiques, des subventions, des exonérations, des incitations diverses à coup de milliards d’argent public ; et aujourd’hui ce serait idéologique et indécent de leur demander un effort ? Les mêmes nous parlent d’un côté de mondialisation, de circulation des capitaux et d’un autre côté ils nous font du chantage au départ.
Nous ne crachons pas sur les riches, il n’y a aucune envie de revanche dans la demande de justice fiscale et sociale. Il y a juste une question d’égalité et aussi de réalisme économique. L’effort s’il doit être partagé doit l'être équitablement. Ce n’est pas parce que les riches sont plus riches que la pauvreté est en baisse. Le ruissellement, comme on dit, ne fonctionne pas. L’injustice est ressentie fortement. Elle peut se transformer en un mouvement qui n’amènera que des pouvoirs autoritaires. C’est à se demander si ceux qui protègent leurs portefeuilles avec autant de zèle n’en rêvent pas.
Partit Occitan le 22 setembre 2025